-->

Tuesday, October 2, 2012

Kejutan yang memang membuatkan aku terkejut

Gapo tajuk hari nih…Ok benaunya nak story satu cite yg jadi jumaat lepas..Mulanya adik aku ada inform nak datang umah aku with anak kesayangan dia naik bas..
Macam2 dolak dalih dia..bas lambat lah bas pukul 2 lah..sampai pagi lah..macam2 lah…selalu aku korek rahsia dari mak aku…klu rasa agak2 musykil ngan adik aku nih…sekali tup2 pagi jumaat tuh mak aku call…bunyilah lagu gangnam style kat tepon aku…cam ni perbualannya..

*****
Mak : malam ni ang ada kat umah dak?
Aku : Ada..napa mak?
Mak : Hmmm saja lah mak Tanya…
Aku : Hmm ni mesti ada pape nih…
Mak : Ang jangan bgtau kat ijat tau…dia dah suruh abg lie amik tiket bas…malam smpi lah…dia x mau bgtau ang…tp mak risau takut ang x dak kat umah…

*****

Terus lah aku ngomel kat mak aku….kononnya cakap adik aku saje lah nak kenakan aku tuh…kate smpi pepagi buta lah ape lah…x sempat amik tiket bas la…pastu mak aku cakap lah saje lah dia nak wat surprise kat ang sampai awal skit…ok pastu aku pun set lah dgn mak aku kata ni rahsia…HEHEHEHEHEHEHEHE…(cam nil ah kami selalu)

Smpi kul 12 malam adik aku x kasi info pape tau…geram btol aku…aku pun message la dia…”ang kat ne nih?”

Adik aku reply : kat umah ag..bas kul 2…(ok..dalam hati aku terdetik ye lah kot nih…so smpi dalam kul 6 kul 7 gitu la kot)

Aku pun bawak lah si kenet aku naik atas nak kasi sambung lena atas katil..sekaligus aku pun nak berdengkur sekali lah plannya…Sekali tup2 tepon bunyi..ni haaa perbualannya

Adik aku (Ijat) : kak nuun, adik dah smpi terminal putrajaya nih
Aku : wei agak2 ahh…nasib ahhh tunggu ahh situ lelama tera (sementara) akak nak siap…saje je orang tannya x mau habaq…huh
Ijat : x pa lah adik tunggu lah…bkn x mau tepon awai bateri adik kong takut x sempat bgtau langsung kata dah sampai…
Aku : OK…Ok..tunggu sat, nak kerah ain suruh siap cepat…

Bergegas lah kami ni haaa siap kejut Sara bagai kata nak g amik zikri…yg sara lak senang lak tuh bangun..siap terus sebut JIKI tuh x tahan tuh…

Dalam 10 minit gak lah kami bersiap…dah siap bagai turun la kami ni haaa ke bawah untuk bukak pintu ke kereta…sekali dengaq hubby aku cakap…

“Mama, meh tengok sapa kat luar ni haaa”

Dalam hati aku “cabuk btoi adik aku nih…mesti nek teksi ahh tuh konon nak wat cam hantu dok depan pintu”

Sekali aku nganga ja pintu terkjut weiii keta bapak aku ada kat luar…rupanya sekali ngan mak aku..ayah aku..suma berpakat…ohhh sangat terkena aku….sebelum ni aku ja selalu wat kjutan la konon kat adik aku…sekang memang aku terkena balik…hahahaha…tp xcited ooo bila tengok mak ayah pun ada sekali…huuuu rindu kate…hehehehehe…

Ok tak kjutan nih..berapa % terkjut agaknya korang nak kasi…ekekekekekeke


7 comments:

- AZIE - said...

hahaha...pandai btl diorg plan, sekali dgn mak u...bijak2..confirm I teruja kalo gini, 99% pointnya

SumeSakan said...

Mrs Lurve : tu la pasai..yg bestnya kami siap dah bersiap bagai nak g amik...hahahaha..memang terkono eden...hehehehe..x pe..xpe ada ubi ada batas...hehehehehehe...

Unknown said...

adoi terkezut...heheheh

MAY said...

haha..sporting betui la depa..eh..speaking utagha plak...hehe,..best la kejutan mcm tu..tp lg best kalu depa mai je umh tibe2 takde org..hahaha

SumeSakan said...

may: hahaha klu x dak klu br ada akai...hihihi..nak story sambil berdialog tu yg kuaq abis loqhat ibunda..hihihi

IntaNBerliaN said...

baik punya plan.. hihi

athlea said...

wah..syoknya mak ayah ang....jeles aku...hehehe..kirenye bkn ijat sorang la mai eh...sonok angpa..tiap2 minggu dan jumpa aih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...